Verlies Vierpolders bij Vlotbrug

21 november 2021 14:00

Vlotbrug - Vierpolders - VFC 4 - 1 (0 - 1).

Na een weekje rust volgde afgelopen zaterdag onder troosteloze omstandigheden de achtste competitiewedstrijd van Vierpolders tegen FC Vlotbrug in Hellevoetsluis.

Vierpolders, dat geteisterd wordt door extreem veel blessures dit seizoen, begon goed aan de wedstrijd en probeerde via een rustige opbouw vooral over de linkerkant het nodige gevaar te stichten. Na ruim een kwartier spelen moest Bart Rollof met een voetblessure het veld al weer verlaten en werd hij vervangen door Edinho Fortes Varela. Vierpolders kreeg een zestal hele goede mogelijkheden maar ook Vlotbrug kreeg een paar kansjes waarbij zij eenmaal de bal op de paal schoten. Toch was het terecht dat Vierpolders de score na een half uur opende nadat op links Floris van den Heuvel ontsnapte aan zijn tegenstander en met een droog schot de keeper wist te passeren, 0 – 1. Daarna ontstonden er nog een aantal mogelijkheden maar zakte Vierpolders wat terug. Ook de opbouw van achteruit duurde veel te lang en werd er te traag ingespeeld op de vrij lopende mensen. De ruststand was 0 – 1 maar die had hoger kunnen zijn.

In de tweede helft begon de tegenstander veel feller aan de wedstrijd en liet Vierpolders zich veel te makkelijk van de bal zetten. Ook de afvallende ballen waren voor de thuisploeg. Na een uur spelen verscheen dan ook terecht de 1 – 1 op het scorebord en wist Vlotbrug binnen tien minuten tijd deze score uit te breiden naar 3 – 1. Vierpolders geloofde er niet echt meer in en Vlotbrug wist zelfs voor nog een vierde keer te scoren in deze tweede helft en zo ging deze wedstrijd met 4 – 1 verloren.

Door dit resultaat is FC Vlotbrug op gelijke hoogte gekomen met Vierpolders en OVV. Alleen SC Botlek staat nog onder genoemde ploegen. Martijn Rollof en Thierry de jong liepen nog tegen een gele kaart aan.  Volgende week mag Vierpolders thuis revanche op zich zelf nemen tegen het wisselvallig spelende RHS uit Hoogvliet. Laten we hopen dat de mannen van Hans de Heer dan weer eens de punten in Vierpolders kunnen houden

Spelers vandaag:

Rick Otte, Daniel Kapaan/66e Quincy Vermoolen, Bart Rollof/18e Edinho Fortes Varela, Thierry de Jong, Ruud Hakbijl, Maikel Straatman, Joris van Driel, Martijn Rollof, Paul Santra, Floris van den Heuvel en Vincent Bieling/76e Jari Tuk.