"stroop" Jonge Spartaan JO17.2 - Vierpolders JO17.1 (uitslag: 1-2)

Jonge Spartaan, de JO17-2

4e klasse (2e fase) 11

12 maart 2022 12:30

Anoniem

Sportpark Spartacus
Oostplaatseweg 19
3241LV
MIDDELHARNIS
tel. 0187-480312

Dat was het. In tegenstelling tot vorige week waren er allerlei vormverschillen in het team. De wedstrijd ontwikkelde zich maar matig en bracht niet de energie van vorige week. Het ontbreken van boarding zorgde bovendien voor veel onderbrekingen omdat de bal verdween naar aangrenzende velden. Uiteindelijk ging Vierpolders tòch als overwinnaar van het veld en was. Lees het verslag.

Vierpolders begon goed en trok het initiatief naar zich toe . Er werd geprobeerd de vrije man te vinden en aan te spelen om balbezit te houden. Op die manier werd gebouwd aan de aanval. Er werd gejaagd om de bal te hebben. Toch leek de geest van vorige week niet aanwezig. Vierpolders had wel overwicht. Na een hoekschop van Joep werd Xander onderuit gehaald. Een strafschop werd geclaimd. Timo was alert en schoot snel feilloos binnen: 0-1.
Jonge Spartaan zette druk maar Vierpolders speelde hier onderuit. Niet makkelijk maar vooralsnog kon de voorsprong worden vastgehouden. Tegen de rust namen de aanvallen en de kansen toe. We gingen met 0-1 de rust in.

Na rust was Jonge Spartaan geslepen. Vierpolders werd niet overlopen maar iedereen begreep wel dat de wedstrijd zomaar kon kantelen. Ineens werd er verschillende keren op de goal van Vierpolders geschoten. Vierpolders bleef gemotiveerd maar keek gelijk toe hoe Jonge Spartaan groeide. Halverwege de tweede helft was er dan toch ineens de 0-2. Na een hoekschop van Timo liep Joep op het juiste moment in en werkte de bal binnen. Een héle belangrijke goal!
Drie minuten later was het Jonge Spartaan. Daniel tikte de bal schitterend uit de goal maar er was niemand om de tegenstander te hinderen in de rebound: 1-2. Jonge Spartaan kon steeds gemakkelijker de bal hebben waar ze wilden maar het ontbrak aan kwaliteit en afronding. Vierpolders leek inmiddels afgezakt naar reactief voetbal maar bleef wonderlijk genoeg toch een bepaald overwicht houden. Ik denk dat er wel een geest was maar die kon vandaag maar moeizaam een verbinding maken met de benen. Vierpolders hield stand en ging met drie punten naar huis.

Ik wens jullie héél veel succes in de voorbereiding naar volgende week. Meer hoef ik daar nu niet over te zeggen. Uiteraard zullen we er zijn. Vandaag was een belangrijke overwinning. “ad astra per aspera” (een moeilijke weg naar de sterren).