"natafelen" Vierpolders JO17.1 - FC Vlotbrug JO17.2 (uitslag: 16-0)

FC Vlotbrug JO17-2JM

26 februari 2022 14:00

H.G. Twickler

Sportpark Coosenhoek
Coosenhoekstraat 26 A
3237AE
VIERPOLDERS
tel. 0181-414644

Bijzondere tijden. Nicky kwam vrijdag met het idee voor een teamlunch voorafgaand aan de wedstrijd. De familie Labree wilde dit wel realiseren en zo zat zaterdag om 12.30 uur JO.17 Vierpolders aan een rijkelijke maaltijd. Tot overmaat van verbazing werd dit door genoemde familie ook nog eens gesponsord. Vierpolders kon dus terugkijken op een “all-in” realisatie van een mooi initiatief. Klasse.

De buikjes van onze kinders waren gevuld maar dat gaf wel een dubbel gevoel. De vorige keer dat dit gebeurde liet het team het helemaal afweten in een uitwedstrijd ergens in het Rotterdamse. Vandaag liep het anders. Waren het de eieren van Jan Labree?
Misschien wel. Hoe dan ook … Voordat ik goed en wel was ingesteld hing de 1-0 al in de touwen. Protesten voor buitenspel werden met de onmiddellijke 2-0 van tafel geveegd. Beide keren Timo Keijzer. Of het nu wel of niet binnen twee minuten was maakt eigenlijk niet zoveel uit. Vierpolders had goed gegeten en was helemaal los… We gingen met 9-0 de rust in.

Een verslag van zestien doelpunten? Nou, nee. De eerste helft speelde Vierpolders gedreven en gedisciplineerd. De tweede helft wilde het “niet zo lukken” maar dit was natuurlijk relatief. Dani ging in de goal en later Roeland die uiteindelijk “de nul” hield. Allicht zal op de training op details worden gesproken om werkelijk winst te halen uit deze wedstrijd en dat heeft een goede reden.  We hebben weliswaar een periode achter de rug waarin alle sport soms naar de achtergrond verdween maar Vierpolders JO.17 staat op dit moment tweede in de competitie en dat is simpelweg een mooi resultaat. Vierpolders heeft herinneringen aan de wedstrijd tegen OHVV. Een spookje wat ronddwaalt. Die wedstrijd hàd gewonnen moeten worden en wordt misschien wel steeds belangrijker. Moeten we gaan voor de tweede plaats of zit er zelfs meer in? Als daar een lunch voor nodig is dan sponsor ik gráág!

Niet een verslag dus over punten maar over een team. Ik hoorde dat er gezellig en als team was geluncht. Dat doet mij goed en is mooi  In een tijd waarin alles vrijblijvend lijkt te zijn kun je dit speciaal noemen. Heel veel succes met de voorbereidingen voor volgende week. Ik zal er zijn. Wij zullen er zijn.