"herinnering" Vierpolders JO17.1 – WFB JO17.2 (uitslag: 1-3)

WFB JO17-2JM

4e klasse (2e fase) 11

19 maart 2022 11:00

H.G. Twickler

Zaterdag 19 maart 2022  “herinnering”

Vierpolders JO17.1 – WFB JO17.2  (uitslag: 1-3)

“Afgelopen donderdag ging het hele team na de training achter gesloten deuren in bespreking. Nicky confronteerde het team met de waarheid: winnen. De wereld werd steeds kleiner voor de spelers en deze zaterdag was de wereld teruggebracht tot alleen nog maar de werkelijkheid van het voetbalveld … Nú of nooit!”

Dat was in 2017. De week ervoor was er al druk gerekend en gepraat. Vierpolders zou in de uitwedstrijd tegen WFB kampioen kunnen worden. Ik weet het nog goed. In de duisternis reisden we zaterdag 9 december in alle vroegte af naar Ouddorp. Vierpolders JO13 speelde een geweldige wedstrijd en werd inderdaad kampioen. Een mooie herinnering.

Vandaag was er weliswaar geen kampioenswedstrijd maar dat maakte de tegenstander niet minder belangrijk. Een wedstrijd tegen de nummer één met in theorie kans op die eerste plaats. Een wedstrijd tegen WFB. Er waren dus overeenkomsten deze ochtend maar ook verschillen. De voorbereiding in hoofd en benen was niet voldoende om vandaag te winnen. WFB had werk gemaakt van alle onderdelen die nodig zijn om te willen winnen en dat deden ze dan ook. Vierpolders ontwikkelde zich tijdens de wedstrijd maar dat was te laat en niet voldoende om te kunnen winnen. De geest leek er nog in te komen maar toen was WFB allang in “Goede reede” – veilige haven.

De wedstrijd. Kort. Binnen vijf minuten kreeg Vierpolders een penalty tegen. Daniel hield de bal schitterend tegen. Na twintig minuten gooide Joep de bal binnen. Timo Poot draaide zich behendig in positie en tikte binnen: 1-0! Een heel belangrijk moment maar de wedstrijd ontwikkelde zich anders. Vierpolders had het moeilijk om een antwoord te vinden op het spel van WFB. Het stond niet goed. Binnen tien minuten was het gelijk. WFB had veel op orde en Vierpolders was bezig alles op orde te krijgen. We gingen nog met 1-1 de rust in.Actie en spanning genoeg.  Maar van WFB win je niet met half werk ook al groeit de inzet en de geest. Er kwamen meer kansen maar het kon niet worden afgemaakt. De verschillen onderling waren daar misschien wel te groot voor. Eindstand: 1-3.

Vandaag met Nicky en Ryan. Twee trainers die al jarenlang twee keer per week de kans geven om te ontwikkelen en te groeien in het voetbal. Maar bij geven hoort nemen. Het liep vandaag anders. Helaas.