"voelbaar" Vierpolders JO17.1 – OHVV JO17.1 (uitslag: 5-1)

OHVV JO17-1

4e klasse Zwaluwen Jeugd Beker (1e fase) 14

9 oktober 2021 11:00

P. van Eijsden

Sportpark Coosenhoek
Coosenhoekstraat 26 A
3237AE
VIERPOLDERS

Zaterdag 9 oktober 2021  “voelbaar”

Vierpolders JO17.1 – OHVV JO17.1 (uitslag: 5-1)

Eigenlijk stond ik vandaag met andere bedoelingen aan de kant maar Vierpolders verrichtte op deze ochtend mooie daden en dan kunnen woorden niet achterblijven. Vandaag voor één keer weer de daden èn de woorden.

Wie onverminderd afgelopen tijd door bleef gaan. Jaap Tuk. Op de app. Iedere wedstrijd. Met hier en daar zelfs een foto. Een compliment is op zijn plaats. Nicky was afwezig, Daan leidde het team, Pieter floot en Ryan vlagde. Inzet met een hoofdletter.

En natuurlijk het team. Zij verdienen woorden vanaf de zijlijn. Met enige aanpassingen bestaat dit team al jarenlang en dat maakt het wel héél bijzonder. Hoe vaak heb ik niet de titel “geest” gebruikt om dit team te typeren? Vandaag zichtbaar èn voelbaar. Wat het speciaal maakt is dat zowel oude als nieuwe spelers in dit team zichzelf neerzetten en zich ontwikkelen. We kennen ze allemaal en ze verdienen àllemaal een plek. Mooi om te zien.

De wedstrijd. Een mooie ochtend in de polder. Vierpolders combineerde scherp, zocht goed de ruimte en sneed hierdoor regelmatig door OHVV. We gingen met 4-1 de rust in. Na rust behield Vierpolders de druk. OHVV gaf zich allerminst gewonnen en zorgde zodoende voor een zeker evenwicht in de wedstrijd. Maar Vierpolders stond ruim voor en liet zien méér te willen. Dit leidde uiteindelijk tot een verdiende 5-1. Een mooie wedstrijd en een voelbare geest.

Daan gaf na afloop aan dat het team het zelf had verdiend en zo was het ook.