VIERPOLDERS HEEFT MAKKELIJKE MIDDAG

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse F

26 november 2016 14:30

Groenewegen, R.

Van een echte wedstrijd was deze middag bij Transvalia/ZW aan de Charloisse Lagedijk in Rotterdam nooit sprake. Daarvoor waren de krachtsverhoudingen tussen beide ploegen eenvoudig te groot te noemen.
Vierpolders, door verschillende oorzaken verre van compleet te noemen, speelde deze zaterdag een degelijke wedstrijd. Vooral de niet wekelijks in het eerste meevoetballende Dennis Bruins, Wouter van der Harg en Nick van der Valk draaiden vanmiddag moeiteloos mee en zij naast de met meer regelmaat meespelende Nick Krowinkel.

Het eerste kwartier was het nog enigszins een gelijkwaardige wedstrijd ook al had Vierpolders het eerste kwartier al een tweetal mogelijkheden. In beiden gevallen stond Bart Rollof aan de basis van de aanval. Eerst zette hij Glenn Stoffers vrij voor de keeper en even later Mike Timmers. Beide spelers strandden echter op de doelman van de Rotterdammers. In de 18e minuut komen de Vierpoldenaren wel op een voorsprong als Ricardo Nijsen door de lucht Mike Timmers weet te vinden. Timmers kopt goed binnen. Twee minuten later is het topscorer Jesper Lakerveld die op aangeven van Nick Krowinkel de 0 - 2 aantekent. Nog voor de rust komt de 0 - 3 op het bord als Timmers een gemakkelijk gegeven penalty goed binnen schiet.

Na de rust komt Wouter van der Harg in het veld voor de grieperige Nijsen. De tweede helft krijgt Vierpolders nog meer ruimte om te voetballen en hier wordt dan ook gretig gebruik van gemaakt getuige de doelpunten van Krowinkel (2x), Timmers (zijn 3e vandaag) en Rollof. Vierpolders weet in het licht blauw uit-tenue van sponsoren Potrozen Leo van der Harg / Jumbo Brielle in totaal 7 keer te scoren. Dat Transvalia/ZW bij 0 - 4 de spreekwoordelijke eer mocht redden was misschien een klein smetje op deze gemakkelijke voetbalmiddag waarbij de scheidsrechter voor de blauwzwarten de kaarten op zak hield.

Voor de winterstop staan er nog twee wedstrijden op het programma met aanstaande zaterdag 3 december een mooie Brielse derby als aan de Coosenhoek tegen Zwartewaal gespeeld gaat worden, aanvang 14.30 uur.