Vierpolders wint van SCO’63

12 november 2016 14:30

Vugt, J.M. van

Onbekend

Afgelopen zaterdag alweer de negende  competitieronde voor Vierpolders met een thuiswedstrijd tegen het (te) laag staande SCO’63. De Vierpoldenaren waren zo goed als compleet, trainer Jerry de Jong stelde de basis elf als volgt samen:

1 J. d. Jong, 2 D. Leentvaar, 3 R. Hakbijl, 4 M. Straatman, 5 M. Lodder, 6 D. Meijboom, 7 G. Stoffers, 8 B. Rollof, 9 R. Nijsen, 10 J. Lakerveld, 11 M.Timmers.

De eerste helft speelde Vierpolders  afwachtend en liet zich gemakkelijk terugzakken op eigen helft. SCO’63 had hierdoor meer balbezit maar kwam ook niet gevaarlijk door. De beste kansen waren het eerste half uur nog voor de thuisspelende ploeg echter het vizier stond niet op scherp bij mogelijkheden voor Ricardo Nijsen (2x) en Mike Timmers, alles belandde naast of over het doel van Dennis Bredius. Onnauwkeurig spel en elkaar niet makkelijk kunnen vinden leverde onnodig irritatie op bij de blauwzwarten en uit een van deze situaties profiteerde de gasten. Bij balverlies in de opbouw en elkaar daaropvolgend niet voldoende steunen leverde SCO ’63 zijn eerste mogelijkheid op en de 0 – 1 stond  na 30 minuten op het bord. Hierna werd het spel tot de rust er niet aantrekkelijker op. Het veldspel van de thuisploeg was te onnauwkeurig wat veel balverlies opleverde en SCO ’63 was blij verrrast met de verkregen voorsprong.

De tweede helft startte met Jelle Troost voor de licht geblesseerde Max Lodder. De bedoelingen waren nu wel duidelijk. Vierpolders zette vanaf de eerste minuut direct druk naar voren en pakte het initiatief op. Het leverde in de 51e minuut resultaat op als Glenn Stoffers de bal afpakt op de helft van SCO’63 en Jesper Lakerveld op de 16 meter weet te vinden. Lakerveld weet de keeper te verschalken met een droge schuiver in de hoek. Tien minuten later komt Lakerveld alleen voor de keeper te staan maar kan Bredius zijn team nog redden. In de 65e minuut moet ook Dave Leentvaar  geblesseerd het veld verlaten, Tom Thijssen vervangt hem. Vierpolders blijft de bovenliggende partij echte grote kansen worden schaarser totdat Mike Timmers in de 75e minuut vanaf rechts goed doorkomt. Timmers’ voorzet komt bij  Lakerveld die met een halve omhaal fraai weet af te ronden en de verdiende voorsprong staat ermee op het scorebord. Het laatste kwartier wordt daarna rustig en beheerst uitgespeeld door de bewoners van de Coosenhoek. Patrick Scheerhoorn valt nog in voor de moegestreden Dennis Meijboom. Na 93 minuten blaast scheidsrechter  van Vught voor het einde. Deze middag een moeizame maar terechte 2 - 1 overwinning voor Vierpolders, hierdoor kan de ploeg naar boven blijven kijken. Over twee weken staat de uitwedstrijd tegen Transvalia/ZW op het programma.