Simonshaven – Vierpolders 0 – 6 (0-3)

Simonshaven 1

Vierpolders 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse F

5 november 2016 14:30

Drunen, J. van

Onbekend

In het natte kille en stille Simonshaven trad Vierpolders aan tegen het nog puntloze Simonshaven.

Na tien minuten was al duidelijk dat het eenvoudige middag zou worden voor Vierpolders.

In de vijfde minuut speelde Ricardo Nijsen de vrijstaande Jesper Lakerveld aan in de zestien die

eenvoudig raak schoot, 0 - 1.

Nauwelijks vijf minuten later was het die zelfde Ricardo die de bal terug kopte op de inkomende Bart

Rollof  en dat was een knappe  0 – 2 en dat met pas tien minuten op de klok.

Daarna een rommelig kwartiertje met paar kleine kansjes voor Simonshaven maar Jaimie de Jong hield zijn doel schoon.

Ruim een half uur was er gespeeld als Glenn Stoffers vanaf rechts de bal half hoog hard voorzet en Jesper

verwoestend uithaalt en de 0 – 3 ruststand was een feit.

Die stand viel nog tegen want er werden nog zeker zeven grote kansen door Vierpolders gemist, vooral

Mike Timmers, die een goede wedstrijd speelde,  had veel pech bij de afronding.

Na rust begon Vierpolders in hoog tempo en binnen een uur voetbal werd de stand opgevoerd naar 0 – 6.

Simonshaven kwam even niet onder de druk vandaan, Jesper onderschepte de bal en gaf mee aan Bart die wederom fraai de 4 – 0 op het bord zette. Kort daarop een strakke voorzet vanaf links door Mike die werd binnengekopt door Jesper, 0 – 5.

Een minuut later kwam Ruud Hakbijl goed door over rechts en zijn voorzet werd goed binnengeschoten door

Jesper en deze 0 – 6 zou ook de eindstand worden.

Een prima resultaat met zes prachtige doelpunten.

Helaas wel twee onnodige gele kaarten voor Bart en Thom Thijsen, maar die hebben nog geen consequenties.

Daarna was de wedstrijd wel over op een fraaie poging van Mike na die snoeihard op de lat schoot.

Door deze winst staat Vierpolders nog steeds stevig op de vijfde plaats, 6 punten achter koploper GHVV’ 13

dat door een 0 – 2 overwinning bij Transvalia de leiding over nam van Egelantier Boys dat verrassend met 2 – 0 verloor bij Abbenbroek.

Komende week ontvangt Vierpolders  om 14.30 uur SCO’63 uit Spijkenisse, dat met 0 – 3 onderuit was gegaan tegen Rockanje en dat ook nog eens tegen twee rode kaarten aanliep.

Opstelling Vierpolders:

Jaimie de Jong(1), Dave Leentvaar(2), Ruud Hakbijl (3),Maikel Straatman(4)/63e Patrick Scheerhoorn (12),Max Lodder(5)/74e Tim Hokke (14),  Dennis Meijboom(6)/32e Thom Thijsen (13), Glenn Stoffers(7), Bart Rollof(8), Ricardo Nijsen(9), Jesper Lakerveld(10), Mike Timmers (11).