Vierpolders verliest in spectaculair duel van GHVV‘13

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse F

15 oktober 2016 14:30

Potuijt, G.A.

Het was druk  langs de lijn op het complex aan de Coosenhoek waar de derby Vierpolders – GHVV ’13 werd gespeeld. Er stond dan ook wat op het spel; aansluiten bij koploper Rockanje of voorlopig afhaken om de strijd voor de bovenste plaats.

Het eerste half uur was spektakel van de eerste orde. GHVV ’13 kwam al na een  minuut  op voorsprong als Roy Buijsman vanaf zestien meter via een verdediger keeper Jaimie de Jong kansloos laat. In de 7e minuut staat het alweer gelijk als de opkomende Jelle Troost Jesper Lakerveld weet te vinden. Lakerveld kopt prima binnen. Drie minuten later komt Vierpolders op voorsprong als nu Dennis Meijboom weer vanaf de rechterkant doorkomt. Zijn lage strakke voorzet wordt door Ricarco Nijsen benut. Glenn Stoffers komt ook in scoringspositie, hij kan in de 14e minuut richting doelman Erwin van Trigt opstomen maar zijn doelpoging wordt gekeerd. In minuut 18 staat dan wel de 3 -1 op het bord als een lange diepe bal van Ruud Hakbijl tussen de laatste linie van GHVV ’13 en de keeper valt, Nijsen gaat het duel aan met van Trigt, de laatste bokst de bal precies op het hoofd met de attent meegelopen Lakerveld. Het spel golfde de eerste helft op en neer en niemand was echt verrast dat GHVV ’13 in de 24e minuut door Sander Bloeme de aansluittreffer weet te maken. Een 3 - 2 stand binnen 25 minuten voetballen! De ploegen bleven volop op de aanval spelen. Het leverde een zeer aantrekkelijk schouwspel op. Nijsen is dichtbij een doelpunt als hij vanaf  de zijkant van het veld, 25 meter van het doel, keeper van Trigt bijna weet te verrassen maar, de poging belandde op de lat. Twee minuten voor de rust komt Jelle Troost vrij voor de keeper te staan, zijn schot gaat helaas over. De eerste helft zat er hierna op. Voetballend was GHVV ’13 misschien wel beter maar de “echte” kansen waren voor de blauwzwarten geweest. Het stond  bij rust 3 – 2 maar 5 – 5 had ook gekund.

De tweede helft was minder open dan de eerste. Het was GHVV ’13 die de aanvals- driften van de gastheren beter onder controle had. Zelf kwamen ze in minuut 47 op gelijke hoogte als Jordi Breestraat een schot loslaat op de punt van de zestienmeter gebied en hoog bij de eerste paal in het doel slaat. Echte kansen zijn schaars de tweede helft in deze sportieve derby. In de 68e minuut is GHVV ’13 dicht bij een voosprong als een vrije kopkans over gaat.Tien minuten voor tijd komen de gasten op voorsprong als een vrije bal zomaar bij de tweede paal ingetikt kan worden door Mark Althusius. De laatste 10 minuten proberen de mannen van Jerry de Jong nog wel een slotoffensief eruit te persen echter de krachten nemen af. GHVV ’13 blijft relatief gemakkelijk overeind en winnen deze match met 3 – 4.

Opstelling Vierpolders: 1 J.d.Jong, 2 J. Troost, 3 R. Hakbijl, 4 M. Straatman, 5 M. Lodder (46e 14  T.Thijssen), 6 D. Meijboom, 7 G. Stoffers, 8 B. Rollof (57e 12 D. Toussaint) 9 R. Nijsen (75e 15 P.Scheerhoorn), 10 J. Lakerveld, 11 M. Timmers.