Vierpolders wint moeizaam bij BZC/Zuiderpark

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse F

8 oktober 2016 15:00

Lindhout, M.A.

Vierpolders reisde vandaag af naar sportpark De Vaan aan de Oldegaarde met als doel de ongeslagen status te continueren. Drie punten waren noodzakelijk om de ingeslagen weg naar boven voort te zetten. De gastheren veroverden verleden week hun eerste winstpartij tegen Abbenbroek.

Om 15.00 uur werd er afgetrapt onder leiding van de jonge scheidsrechter Lindhout, die de wedstrijd in goede banen leidde en geen kaarten nodig had deze middag. De eerste helft is Vierpolders veruit de betere van de twee ploegen. BZC/Zuiderpark laat zich bewust terugzakken op eigen helft en probeert vanuit deze stelling zo snel mogelijk de behendige spitsen te bereiken. Dit heeft de eerste helft geen resultaat. Het is Vierpolders wat met een goede veldbezetting en het speelveld kleinhoudend tot zeker vijf 100% scoringskansen komt in de eerste 45 minuten. Het is echter steeds de keeper van de Oldegaarde-bewoners die een sta in de weg blijkt te zijn. Met een aantal zeer goede reddingen houdt hij de nul vast. Als in de 26e minuut Tom Thijssen een hoekschop tegendraads inkopt is ook de keeper gepasseerd, deze wordt echter gered door een verdediger die de bal van de lijn wegwerkt. In minuut 37 komt het vandaag in het licht blauw spelende Vierpolders op een meer dan verdiende voorsprong als Jesper Lakerveld bij een klutsbal het laatste tikje kan geven. Met deze 0 – 1 stand worden de kleedkamers opgezocht.

Het eerste kwartier van de tweede helft hetzelfde beeld als voor de thee. Een aanvallend Vierpolders maar het is de keeper van de gastheren die niet van wijken wil weten. In de 63e minuut valt dan ook de gelijkmaker. Een bal van achteruit komt bij een van de spitsen, laat twee verdedigers staan en schiet beheerst de 1 – 1 binnen. Vier minuten later lijkt de thuisploeg zelfs op voorsprong te komen. Het is Maikel Straatman die met een perfecte sliding  de sterke spits een vrije doorgang weet te beletten. Hierna wordt het spel van Vierpolders onrustig en ook de nauwkeurigheid laat in deze periode veel te wensen over. In de minuut 75 is er een dubbele wissel: Glenn Stoffers en Bart Rollof verlaten het veld en Nick Krowinkel en Dion Touissant (zijn eerste speelminuten dit seizoen) komen erin. De laatste tien  minuten zijn dan weer voor Vierpolders. In de 85e minuut lijkt Lakerveld de verlossende  1 – 2 te scoren als hij vanaf de zestien meter strak de bal naar de rechter hoek schiet maar met een bliksem reactie weet de doelman ook deze bal uit zijn doel te werken. Twee minuten voor tijd wordt, de hoop was al opgegeven, de zeker wel verdiende overwinningstreffer gemaakt door de ingevallen Krowinkel. Hij weet voor de tweede opeenvolgende week zijn invalbeurt te verzilveren en kroont zich vandaag tot matchwinnaar als hij vrij voor de keeper gezet de absolute uitblinker van deze middag weet te passeren: 1-2.

Zaterdag 15-10-2016 weer een mooie streekderby: Vierpolders 1 – GHVV ’13 1. Inzet van deze wedstrijd is de tweede plaats in de rangschikking achter koploper Rockanje. Aanvang 14.30 uur aan de Coosenhoek in Vierpolders.