Vierpolders wint eenvoudig van Egelantier Boys.

Vierpolders 1

Egelant.Boys 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse F

1 oktober 2016 14:30

Belmkadem, B.

De vierde competitieronde voor Vierpolders was een thuiswedstrijd aan de Coosenhoek tegen Egelantier Boys. Jelle Troost en Dave Leentvaar beide terug in de basis elf en in de achterste linie opgesteld samen met Max Lodder, Michael Straatman en keeper Jaimie de Jong. Tot op heden een uiterst betrouwbare linie die weinig weg geeft en tevens een verdediging die er vandaag ook weer zorg voor droeg dat de aanvallers van Egelantier Boys weinig tot niets konden uitrichten. Behalve het begin van deze wedstrijd dan als in de eerste minuut  de gasten aftrappen en de bal na welgeteld 30 seconden alweer op de middenstip gelegd mocht worden. Nu moest echter wel de thuisploeg aftrappen en stond inmiddels de  0 – 1 op het bord door een doelpunt van Miralem Music. Laten we zeggen “niet helemaal scherp aan de wedstrijd begonnen”. Binnen drie minuten staat het echter alweer gelijk. Ricardo Nijsen verovert de bal op Hamdija Kudic en ziet vervolgens zijn doelpoging op de paal stranden maar de terugspringende bal verdwijnt alsnog via een verdediger van Egelantier Boys in het net. Na deze meevaller is het een kwartiertje verder aftasten zonder gevaar voor de beide doelen. Het is Vierpolders dat Egelantier Boys weet terug te dringen op eigen helft en in de 18e minuut is het MikeTimmers die Ricardo Nijsen vindt. Nijsen´s inzet gaat echter naast. Een minuutje later een afstandschot van Dennis Meijboom waar keeper Ajdin Ducic met zijn ruim twee meter lengte volledig gestrekt de bal nog net uit de benedenhoek kan tikken. Na een goed half uur spelen komt Vierpolders dan toch op voorsprong als weer Ricardo Nijsen attent reageert op laconiek verdedigen van de gasten. Hij speelt de vrijstaande Glenn Stoffers aan die beheerst het net vindt. Vijf minuten voor rust wordt het  3 – 1 als wederom Stoffers weet te scoren, nu met een fraai afstandsschot dat onbereikbaar voor de keeper hoog de kruising invliegt.

Na de rust komt Tom Thijssen in de ploeg voor Dave Leentvaar op de rechtsback positie. Het eerste wapenfeit in de tweede helft is weer van de blauwzwarten met in de 61e minuut een kopbal van Ricardo Nijsen die maar net naast gaat. Drie minuten later is het Egelantier Boys dat een vrije bal mag nemen vanaf een meter of twintig van het doel van de Jong en Emir Mujovic schiet hard richting de rechterhoek. Vierpolders goalie de Jong weet de bal uit zijn doel te ranselen. Hierna zijn de aanvallende aspiraties van Egelantier Boys over en op en is het Vierpolders dat weer druk kan gaan zetten met Ruud Hakbijl die vandaag als verbindingspeler op het middenveld speelde en de met name in de tweede helft lekker draaiende Mike Timmers vanaf de linkerkant. Het is dan ook Timmers die aanvoerder Jesper Lakerveld vrij voor de keeper zet en Lakerveld weet met dit soort buitenkansjes wel raad, hij scoort zijn derde doelpunt van het seizoen. Het slotaccoord is voor de ingevallen Nick Krowinkel die een mooie aanval via Glenn Stoffers en Mike Timmers om weet te zetten in de 5-1 eindstand.

Volgende week staat voor Vierpolders de uitwedstrijd tegen BZC-Zuiderpark op het programma dat vandaag verrassend Abbenbroek wist te verslaan. Aanvang van de wedstrijd BZC/Zuiderpark 1 - Vierpolders 1 is om 15.00 uur op Sportpark de Vaan aan de Oldegaarde in Rotterdam.

Opstelling Vierpolders: 1 J.d.Jong, 2 D. Leentvaar (46e 12 T.Thijssen), 3 J. Troost, 4 M. Straatman, 5 M. Lodder,6 R. Hakbijl, 7 G. Stoffers, 8  D. Meijboom, 9 R. Nijsen ,10 J. Lakerveld (85e 13 N. Krowinkel), 11 M. Timmers