Vierpolders zet Poortugaal opzij

24 september 2016 14:30

Gootjes, D.J.

Onbekend

De derde competitiewedstrijd van het seizoen leverde Vierpolders vandaag dan toch de eerste
overwinning op. Tegenstander Poortugaal werd met 4 – 2 verslagen.

De eerste helft speelden beide ploegen voorzichtig. Zowel Poortugaal met 6 punten uit drie wedstrijden als Vierpolders met slechts 2 punten uit twee wedstrijden wilde in ieder geval niet verliezen. Het leverde de eerste helft weinig hoogtepunten op. Vierpolders kwam na 11 minuten op voorsprong nadat Mike Timmers op knappe wijze Ricardo Nijsen in stelling had gebracht, deze rondde beheerst af. Na 20 minuten wordt de stand weer gelijk getrokken door Ronald v.d. Steen die een klutsbal over Jaimie de Jong heen weet te plaatsen. Het laatste wapenfeit van de eerste helft is voor het thuis spelende Vierpolders. Jesper Lakerveld weet de in de spits spelende Ricardo Nijsen te vinden maar zijn poging gaat rakelings over. Met de 1 – 1 op het bord wordt de thee opgezocht.

Na de rust een geheel ander spelbeeld. Vierpolders tapt nu duidelijk uit een ander vaatje en pakt meteen het initiatief. De blauwzwarten creëren in de eerste 10 minuten liefst drie honderd procent kansen echter de voorhoedespelers Lakerveld, Nijsen en Stoffers weten achtereenvolgens het net niet te vinden. In de 58e minuut is het dan wel raak. Bart Rollof soleert langs drie verdedigers maar strandt op de keeper Stefan Roukema. De attent meegelopen Ricardo Nijsen weet de terugspringende bal wel in het doel te werken. De meer dan verdiende voorsprong staat weer op het scorebord. Vierpolders blijft de aanval zoeken. Het levert in de 76e minuut een 3e treffer op als Jesper Lakerveld een afgemeten voorzet van Glenn Stoffers hard binnen schiet. Vijf minuten voor tijd komt Poortugaal na zo ongeveer hun eerste aanval in de tweede helft, toch weer terug tot 3 – 2. De bewoners van de Coosenhoek komen echter niet meer in de moeilijkheden. Een minuut later is het verschil weer twee doelpunten als Glenn Stoffers de ingevallen Patrick Scheerhoorn de diepte in stuurt. De razendsnelle Scheerhoorn maakt beheerst de 4 – 2 en beslist daarmee de sportieve wedstrijd waarin scheidsrechter  dhr. Gootjes correct leidde. Toch hield hij vijf spelers de gele prent voor, 3x aan Vierpolders zijde en 2 voor Poortugaal.

Zaterdag 01-10-16 komt Egelantier Boys naar de Coosenhoek. Ook dit belooft weer een boeiend duel te worden, aanvang wedstrijd 14.30 uur.

Opstelling Vierpolders: 1 J.d.Jong,2 T.Thijssen (52e 14 J.Troost),3 R. Hakbijl, 4 M. Straatman,
5 M. Lodder, 6 D. Meijboom, 7 G. Stoffers (89e 13 T.Hokke), 8 B. Rollof (78e 12 .Scheerhoorn),
9 R. Nijsen, 10 J. Lakerveld, 11 M. Timmers