Gelijkspel bij Abbenbroek – Vierpolders

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse F

17 september 2016 14:30

Diest, T. van

Voor Vierpolders stond vandaag een derby op het programma: uit bij Abbenbroek.

Het eerste kwartier was Abbenbroek de bovenliggende partij wat resulteerde in de 13e minuut tot de eerste kans voor de gastheren, al was hier wel (onnodig) balverlies in de achterhoede van Vierpolders voor nodig. De doelpoging ging net naast. De eerste echte aanval van Vierpolders leverde in de 19e minuut direct de op dat moment niet verdiende 0 – 1 voorsprong op voor de blauwzwarten. Onderschepping van een aanval van Abbenbroek door Michael  Straatman, direct openen op de op links acterende Glenn Stoffers gevolgd door een afgemeten voorzet op Jesper Lakerveld die prima afrondde. Een aanval uit het boekje. Hierna 10 minuten wat derby voetbal zo aantrekkelijk maakt. In de 24e minuut een vrije bal voor Abbenbroek en gaat via de muur richting doel, Jaimie de Jong kan nog pareren. Een minuut later staat wel de 1 – 1 op het bord. Achterin wordt de bal verspeeld en Glenn v.d. Graft die aan de zijlijn staat weet de Jong nu wel te verschalken. Direct na de aftrap komt Vierpolders weer op voorsprong als Bart Rollof de bal vanaf 18 meter in de kruising schiet. Tot de rust wordt er door beide ploegen met veel inzet gespeeld waarbij Abbenbroek de fysieke duels zeker niet schuwt. Scheidsrechter T.v. Diest trad echter lankmoedig op en hield de kaarten (nog) op zak, wat vooral irritatie in het veld opleverde. De laatste mogelijkheid in de eerste helft is in de laatste minuut uit een cornerbal van Ricardo Nijssen, deze kopte Tom Thijssen net naast.

In de tweede helft heeft Vierpolders de wedstrijd onder controle en als Abbenbroek na een kwartier  meer risico gaat nemen ontstaan er mogelijkheden voor de voorhoede spelers. Drie grote kansen kunnen niet benut worden, zo houden de Vierpoldernaren de Abbenbroekers in de wedstrijd. Zij maakte hiervan dankbaar gebruik als in de 80e minuut achterin niet wordt ingegrepen, Patrick v. Dis profiteert en scoort de 2 – 2. Dit wordt ook de eindstand.

Het tweede opeenvolgende gelijke spel voor Vierpolders. Al was vandaag het gevoel dat er twee punten waren verloren. A.s. zaterdag komt Portugaal naar de Coosenhoek aanvang 14.30 uur.

Opstelling: 1 J.d.Jong, 2 T.Thijssen, 3 R.Hakbijl, 4 M. Straatman, 5 M. Lodder, 6 D. Meijboom, 7 G. Stoffers, 8 B. Rollof, 9 R. Nijssen,10 J. Lakerveld, 11 P.Scheerhoorn (62e D. Leentvaar)