Vierpolders begint met gelijkspel

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse F

10 september 2016 14:30

Vos, J. de

Afgelopen zaterdag de eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2016 / 2017 thuis aan de Coosenhoek tegen WCR. Bij Vierpolders is er niet veel veranderd ten opzichte van vorig seizoen: Paul Santra vertrokken, daar staat tegenover de komst van Ruud Hakbijl en Pim Kaan, de laatste speler is nog niet inzetbaar.

WCR was de eerste 15 minuten het meest bij de les en drong het in een nieuw gestoken Vierpolders, in “ouderwets” zwart/blauw, door shirtsponsers Leo van der Harg potrozen en Jumbo Brielle ver terug. Het leverde een paar hachelijke momenten op voor het doel van Jaimie de Jong. In de 17e minuut is Vierpolders voor het eerst gevaarlijk als Jesper Lakerveld vanaf de 16 meter een bal direct uit de lucht neemt. Zijn poging gaat net over. Hierna ontstond er een gelijkwaardige wedstrijd door ploegen die georganiseerd speelden. In de 26e minuut komt WCR op een 0 – 1 voorsprong als aanvoerder Kevin de Jager vanaf ongeveer 25 meter vrij mag aanleggen.Hij doet dit met een schot in de bovenhoek. Lang kan WCR deze voorsprong niet vast houden, drie minuten later staat het weer gelijk als Glenn Stoffers een vrije bal vanaf 20 meter in de uiterste hoek plaatst en daarmee keeper Robert van Mourik kansloos laat. De 1 – 1 stand wordt ook de ruststand.

De tweede helft dezelfde spelers, geen wissels. De ploegen waren net zoals de eerste helft aan elkaar gewaagd, al had nu Vierpolders een licht veldoverwicht zonder echt tot uitgespeelde kansen te komen. Het venijn zat in de staart van de wedstrijd als eerst WCR in scoringspositie komt .Jelle Troost weet redding te brengen op de doellijn. Hierna  is Vierpolders nog bijna bij de winnende treffer als de ingevallen Mike Timmers vanaf links een prima voorzet geeft die door Glenn Stoffers bij de tweede paal niet benut kan worden.

Met het gelijke spel heeft iedereen wel vrede en was het ook een goede weerspiegeling van wat er in het veld gebeurde.

opstelling Vierpolders: 1 J.d.Jong, 2 T.Thijssen, 3 J.Troost, 4 M.Straatman, 5 M.Lodder, 6 R.Hakbijl, 7 G.Stoffers,  8  D.Meijboom,  9 R.Nijsen, 10 J.Lakerveld, 11 P.Scheerhoorn (50e 12 M. Timmers)

Scheidsrechter J. de Vos trok deze wedstrijd vier maal geel 1 maal aan Vierpolderszijde , 3 maal voor WCR spelers.

Volgende week gaat Vierpolders naar Abbenbroek aanvang 14.30 uur.