"normaal" Poortugaal JO19.5 - Vierpolders JO19.1 (uitslag: 3-3)

sv Poortugaal JO19-5

4e klasse Zwaluwen Jeugd Beker (1e fase) 14

17 september 2022 14:30

M. Gouwen

Sportpark Polder Albrandswaard
Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL
tel. 010-5017798

Wat is normaal? In ieder geval niet de vorige twee wedstrijden. Maar vandaag was het gelukkig anders en dus gaat dit verslag over voetbal en zó hoort het. Uit bij Poortugaal. Een soort vakantiepark met heel veel voetpaden en velden. Al meteen de eerste minuten wist ik dat dit een andere wedstrijd zou worden. Heerlijk! En het weer viel ook nog mee.

Vierpolders had een leerschool gehad in de vorige wedstrijden. Dit zorgde voor een aanvallend begin. Poortugaal was passief, soms onzeker en zéker niet aan het jagen. De individuele spelers van Vierpolders durfden meer en hadden het initiatief, tijd en ruimte. Maar de doelpunten bleven uit. Na een half uur was Poortugaal wel degelijk in de zestien en raakte de kruising. Vierpolders had nog niet serieus hoeven verdedigen. Comfortabel of een risico? Vijf minuten later was het wèl raak. Van dichtbij. Tegen de verhoudingen. Maar wel degelijk 1-0. Vierpolders stond met lege handen. Twee minuten later kreeg Vierpolders de kans om te herstellen middels een strafschop. Daniël zorgde voor een gelijkstand. 1-1. Vierpolders had soms pech maar benutte de kansen en het overwicht niet. Rust.

Tweede helft. Roeland speelde weer mee en Louis nam de keepershandschoenen over. Binnen vijf minuten kreeg Poortugaal een kans en die werd benut: 2-1. Vierpolders moest wéér gaan herstellen alvorens te denken aan een overwinning. Ook nu kwam het herstel snel. Daniël met een geweldige goal in de korte hoek: 2-2. Hiermee werd het kwaliteitsverschil wel duidelijk. Maar Vierpolders moest inmiddels ook tegen zichzelf spelen. De moeilijkste tegenstander.
Poortugaal kwam beter in de wedstrijd en Vierpolders kreeg het maar niet voor elkaar. Poortugaal ook niet. Een 100% kans werd naast gewerkt. Frustratie lag op de loer. Een afstandsschot ging naast. Daniël stond vrij in een kansrijke positie. Vierpolders werkte hard naar voren maar kon het maar niet afronden tussen de palen. Een dik kwartier voor tijd was het weer raak. Eenzelfde situatie. 3-2.
Vierpolders moest deze wedstrijd naar zich toe kunnen trekken en zette aan.Niet veel later was er weer een kans voor de goal maar de bal werd gestopt. Anouk was erbij om de bal tòch binnen te werken: 3-3!
Trekken aan een shirt zorgde voor een kort opstootje. De moeilijkste tegenstander ben je zelf. De scheidsrechter had het gauw gesust. Het was er absoluut de wedstrijd niet naar en dus liep dit niet uit de hand. Maar toch. Via de lat ging de bal nog over. De Vierpolders lat voor de duidelijkheid. Eindstand 3-3.

Normaal. Terugkijken op een mooie wedstrijd. Terugkijken op inzet en strijd. Voetbal evalueren en voorbereiden op de volgende wedstrijd. Jullie hebben nog maar drie wedstrijden officieel gespeeld. Ontstaat hier al een mooi team?