Vierpolders verliest van Botlek

13 maart 2022 20:00

VIERPOLDERS VERLIEST NA ZWAKKE START LAATSTE DUEL IN 1E PERIODE

SC Botlek – Vierpolders 5 – 2 (4-1).

Zaterdag 12 maart speelde Vierpolders de 12e wedstrijd van het seizoen
tegen SC Botlek. Wederom geteisterd door zieken en blessures (Martijn, Max, Tom, Jelle, Ruud, Jari en Sven) reisde Vierpolders met slechts 13 spelers naar Spijkenisse en speelde het weer in een andere opstelling.

Vanaf de aftrap gingen de spelers van Botlek er vol tegenaan en werden zij direct gevaarlijk. Na drie minuten kwam, door slap ingrijpen van de verdediging, de bal vrij voor de voeten van Tim Opong die de 1 – 0 op het bord bracht en nog geen vijf minuten zorgde hij ook voor de 2 – 0. Wat een onverwacht slechte start was dit voor de mannen van Hans de Heer. Vierpolders kwam na deze stand wel enkele keren gevaarlijk voor het doel, maar de twee gevaarlijkste inzetten van Floris van den Heuvel werden door de doelman gekeerd. Na een half uur spelen was het wederom Tim Opong die met een fraaie vrije trap zijn derde en de 3 - 0 voor de thuisclub op het scorebord zette. Een paar minuten later werd het zelfs nog 4 – 0. Na dit doelpunt werd Vierpolders pas wakker leek het, maar alleen Brian Smits wist met een fraaie treffer de 4 – 1 op het bord te zetten en dit werd dan ook de onthutsende ruststand.

In de rust werd de geblesseerd geraakte Vincent Bieling vervangen door Daniel Kapaan wat weer tot wat omzettingen leidde aan Vierpolders zijde. Na rust een ander en feller Vierpolders uit de kleedkamer en voerde het de druk op. Het eerste schot van Brian Smits na rust ging rakelings over. In de 48e minuut kon de Botlek doelman de bal nog wegslaan maar in de rebound knikte Jesper Lakerveld de 4 – 2 binnen. Met nog veertig minuten te spelen werd het weer spannend. Vierpolders kreeg vele mogelijkheden op meer. Smits schoot op paal, Joris van Driel vanuit moeilijke hoek op paal en op de keeper. En vervolgens zag van den Heuvel zijn inzet via de binnenkant van de paal achter de keeper langs weer tegen de binnenkant van de paal gaan voordat hij werd weggewerkt. Volgens vriend en vijand was de bal over de lijn geweest maar de scheidsrechter van dienst had het niet gezien. Eerder liet hij ook na om de bal op de stip te leggen nadat Lakerveld in de zestien onderuit werd  geschoffeld. Als vijf minuten voor tijd Botlek countert naar 5 – 2 is de wedstrijd wel gespeeld.  Een teleurstellend resultaat en inmiddels is Vierpolders halverwege de competitie op 12e plaats beland.

Volgende week begint de 2e periode met een thuisduel tegen DVO’32 uit Vlaardingen. Laten we hopen dat de blauwzwarten dan de broodnodige punten pakken. De verschillen in deze afdeling zijn nog altijd klein. De nummer 3 van de ranglijst heeft slechts 7 punten meer.

Spelers: Rick Otte, Joris van Driel, Eder Lopes, Maikel Straatman, Thierry de Jong, Paul Santra, Brian Smits, Jesper Lakerveld, Vincent Bieling/46e Daniel Kapaan, Floris van den Heuvel en Bart Rollof.