Corona protocol | vv Vierpolders

update: 28-07-2021     (bron: NOC/NSF door KNVB geadviseerd)

Actuele maatregelen

Maatregelen per 10 juli 2021:

• Trainen en spelen van wedstrijden: alle voetballers mogen volledig trainen én wedstrijden spelen tegen teams van andere verenigingen.
  • Publiek: het is toegestaan publiek toe te laten op de accommodatie. Er geldt geen maximumaantal personen, uitgangspunt is dat er 1,5 meter afstand gehouden wordt. Reserveren is niet nodig, triage (gezondheidscheck) en placering blijven wel van kracht.
  • Horeca/ kantine: horeca, en dus ook sportkantines, mogen tot middernacht open. Er geldt geen maximumaantal personen, uitgangspunt is dat er 1,5 meter afstand gehouden wordt. Reserveren is niet nodig, triage (gezondheidscheck) en placering blijven wel van kracht.
  • Kleed- en doucheruimtes: deze mogen sinds zaterdag 5 juni weer gebruikt worden.

Kaders Rijksoverheid per 10 juli 2021

Richtlijnen algemeen

• heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen;
  • ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen;
  • houdt 1,5 m afstand van anderen;
  • vermijd drukte;
  • was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie;
  • schud geen handen;
  • neem de gebruikelijke veiligheids- en hygiëneregels voor iedereen in acht;
  • gezondheidscheck en registratie blijven verplicht;
  • tijdens het sporten hoeven sporters onderling geen 1.5 meter afstand te houden als dit nodig is voor de sportbeoefening;
  • wanneer er vanwege sportactiviteiten personen uit meerdere huishoudens in dezelfde auto zitten dragen personen vanaf 13 jaar een mondkapje;
  • amateurwedstrijden zijn toegestaan. Iedereen mag wedstrijden spelen met andere clubs;
  • publiek bij professionele wedstrijden, amateurwedstrijden en trainingen is toegestaan mits iedereen een vaste zitplaats heeft en op anderhalve meter van elkaar zit;
  • voor amateurwedstrijden en -trainingen geldt dat, indien de concrete situatie, placering / vastzitplaats niet mogelijk maakt het staan op een afgebakende plek is toegestaan (met in acht nemen van de 1,5 meter).

FAQ: veel gestelde vragen met betrekking tot de huidige maatregelen

Zijn wedstrijden, competities en toernooien toegestaan?

Amateurwedstrijden en competities en toernooien zijn toegestaan. Iedereen mag wedstrijden spelen met andere clubs. Tijdens het sporten hoeven sporters onderling geen 1.5 meter afstand te houden als dit nodig is voor de sportbeoefening

Er mag publiek aanwezig zijn bij amateurwedstrijden en trainingen. In principe geldt placering (vaste zitplaats) maar indien de concrete situatie dat niet mogelijk maakt, is staan op een afgebakende plek (in acht nemen van de 1,5 meter) toegestaan. Voor publiek geldt de verplichting van registratie en gezondheidscheck.

Is er publiek toegestaan bij wedstrijden of trainingen?

Publiek bij professionele sportwedstrijden en amateur wedstrijden en trainingen is toegestaan mits iedereen een vaste zitplaats heeft en op anderhalve meter afstand van elkaar zit. Indien bij amateur wedstrijden en -trainingen de concrete situatie een vaste zitplaats niet mogelijk maakt, is staan op een afgebakende plek (met in acht nemen van de 1,5 meter) toegestaan. Voor publiek geldt de verplichting van registratie en gezondheidscheck.

Hoeveel personen mogen aanwezig zijn op een buitensportaccommodatie?

Sportlocaties mogen 100% van de capaciteit op 1,5 meter afstand gebruiken.

Mogen kleedkamers en douchegelegenheden helemaal open?

De kleedkamers en douches mogen weer gebruikt worden. Uiteraard nog wel met inachtneming van de basismaatregelen, denk bijvoorbeeld aan de anderhalve meter afstand.

Ik rijd mijn kind naar een uitwedstrijd. Mag ik dan op de sportaccommodatie komen?

Kunnen er bestuursvergaderingen en bijeenkomsten plaatsvinden op de sportaccommodatie of in de sportkantine?

De sportkantine is open. Zo lang men zich aan de basisregels voor groepsvorming etc. houdt, kan een vergadering worden georganiseerd. Het advies is dit tot een minimum te beperken.

Mogen de terrassen bij de sportaccommodaties open?

Voor sportkantines gelden dezelfde regels als voor de horeca.

Aandachtspunten:

• Een vaste zitplaats is verplicht. Dit mag ook een zitplaats aan de bar zijn.
  • Bezoekers houden 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Voor horeca buiten geldt dat met kuchschermen 1,5 meter afstand houden niet verplicht is.
  • Bezoekers vragen zich te registreren en gezondheidscheck zijn verplicht.
  • In alle eet-en drinkgelegenheden mag 100% van de capaciteit op 1,5 meter afstand gebruikt worden. Dit geldt binnen en buiten.

Hoe gaat de verplichte gezondheidscheck in zijn werk?

In principe hoeft de vraag alleen gesteld te worden voorafgaand aan de sportbeoefening.

Het advies is om deze check niet als data op te slaan in verband met privacy. Wanneer er geen klachten zijn is er niets aan de hand. Meer informatie vind je op https://www.rivm.nl/documenten/gezondheidscheck

Maatregelen op de accommodatie aan de Coosenhoek

Met betrekking tot de accommodatie, waaronder de kantine, buitenterras  en kleedkamers, gelden de volgende regels:

• Hou (vanaf 18 jaar) overal 1,5 meter afstand van elkaar langs het veld, in de kantine, op het terras en de overige delen van ons complex aan de Coosenhoek.
  • Informeer uw kinderen over de algemene veiligheids- en hygiënevoorschriften en benadruk dat ze te allen tijde de aanwijzingen van de begeleiding en overige medewerkers opvolgen.
  • Volg altijd de aanwijzingen op van begeleiders, bestuursleden of de eventuele toezichthouders

Bestuur VV Vierpolders