"gemiste kans" DVV’09JO17.2 – Vierpolders JO17.1 (uitslag: 1-1)

DVV09 JO17-2JM

4e klasse (2e fase) 11

9 april 2022 10:30

T. Vroegindeweij

Sportpark DVV '09
Hondsgalgweg 1 B
3247XW
DIRKSLAND
tel. 0187-602029

De titel is weinig verheffend . Vorige week was WFB de verrassing waardoor er inééns kansen ontstonden voor een kampioenschap. Vandaag waren de rollen omgedraaid en was Vierpolders zèlf de verrassing.

Met Pieter als waarnemend coach. Hij maakte nogmaals het verhaal duidelijk en bereidde het team zo goed mogelijk voor op de eerste van drie hele belangrijke wedstrijden. Op een matig veld. Snelle bewegingen en reacties resulteerden vaak in een glijpartij en balverlies. Maar dat gold voor beide partijen.
DVV speelde matig. Vierpolders ging hierin mee. Kort samengevat. Toch was het Vierpolders die zich steeds meer in kansrijke posities speelde. Maar het leverde niets op. Nerveus dacht ik aan voorgaande wedstrijden waarin Vierpolders anders speelde en het verschil kon gaan maken in de wedstrijd.  Eén schot belandde op de binnenkant van de paal, vloog voor de doellijn en verdween uit de goal. We gingen met 0-0 de rust in.

Vierpolders zette het systeem om en viel aan. Nog meer kansen maar geen goal. De zorgen groeiden. Daniel werkte zich in de problemen maar kon gelukkig herstellen. DVV had het goed genoeg achterin staan om het Vierpolders moeilijk te maken – met als sluitpost de keeper. Halverwege de tweede helft kon Vierpolders dan toch eindelijk een beloning afdwingen uit het harde werken. Timo Poot was erdoor. De keeper kwam goed uit maar Timo schoot behendig binnen: 0-1.

De wedstrijd kantelde niet en ging op dezelfde wijze verder. Zenuwen en zorgen. Vierpolders zette wel aan om de score uit te breiden maar moest blijven toezien dat dit niet lukte. DVV werd niet echt gevaarlijk maar Daniel had toch genoeg te doen. Vijf minuten voor tijd sloeg het noodlot toe. DVV kwam in een kansrijke positie en benutte de kans nu wèl. Toen een paar minuten later werd afgefloten had DVV een verloren wedstrijd gelijk kunnen trekken. Voor Vierpolders was het zicht op een kampioenschap verder weg dan ooit.