"Vlinder" Vierpolders JO17 – Rijnmond Hoogvliet Sport JO17.1 (uitslag: 4-5)

Rijnmond Hoogvliet Sport JO17-1

29 augustus 2020 11:00

Een andere uitslag en inderdaad een andere wedstrijd dan afgelopen donderdag.Vandaag was er ook sprake van een “butterfly effect”. Gebeurtenissen op de ene plaats kunnen grote gevolgen hebben op andere plaatsen over een hele grote afstand. In de wedstrijd: fouten op de ene helft werken door en leiden tot een tegengoal op de eigen helft. Tot zover de theorie.

Met een aantal spelers afwezig en Ryan was mee met JO13. Pieter floot de wedstrijd en Jaap hanteerde de vlag. Zo was uiteindelijk alles weer dichtgetimmerd en werd duidelijk dat een vereniging draait op bereidwillige en flexibele mensen. Dank!

Vierpolders had goede “ideeën” – donderdag ontbrak het hier aan. Ik zag een gretig team dat elkaar efficiënter zocht en meer wedstrijd speelde. Na drie minuten werd dit duidelijk met een eerste doelpunt. Pascal speelde door op Dion.Op het juiste moment werd op doel geschoten: 1-0! Vierpolders groeide. Maar RHS maakte na zo’n 20 minuten de gelijkmaker. Uiteindelijk was het géén buitenspel. Vierpolders was uit het lood en RHS zag kansen. Nicky zweepte het tempo op bij verschillende spelers en dat had effect. Lennart gooide snel in. Jamie kon vanaf de achterlijn de bal voor geven. Dion stormde door de verdediging en schoot binnen: 2-1! Een fantastische goal. Zó maak je het verschil! Rust.

Tweede helft. Vierpolders viel aan maar nu zorgde een balverlies voor de RHS goal voor een doorbraak van de tegenstander: 2-2. Butterfly effect. Nicky benoemde het glashelder. Leermoment. Vierpolders wankelde en RHS zette weer druk. Maar ineens gaf Lou de bal ver voor op Dion. Beheerst omspeelde hij de keeper en tikte de 3-2 binnen.Toch. Stukje bij beetje verloor Vierpolders de grip op de wedstrijd. RHS had hier oog voor. Een hoekschop werd binnen gewerkt: 3-3. Vierpolders speelde gemotiveerd maar had steeds meer moeite om een overwicht te hebben. RHS tikte na een hoekschop de tweede kans binnen: 3-4. Vierpolders liet vervolgens onhandig de bal doorgaan. RHS reageerde en benutte de kans: 3-5. Het was inmiddels behoorlijk gaan regenen en dat maakte het er niet mooier op. Toch zag ik onze spelers blijven rennen. Op zoek. Dani in de laatste minuut. Op links en perfect ingeschoten: 4-5. Een mooi en hoopvol moment.

Uiteindelijk? Scorend vermogen. Tempo. Ideeën en meer bevlogenheid in het spel. Je had gelijk kunnen spelen of zelfs winnen maar in ieder geval kon je vandaag met meer voldoening het veld aflopen. Succes met het bespreken van deze wedstrijd en de voorbereiding op de volgende.