"herfst" Zinkwegse Boys JO19.1 - Vierpolders JO19.1 (uitslag: 4-7)

Zinkwegse Boys JO19-1

29 oktober 2022 10:30

R.S. Steijger

Sportpark Beijerse Polder
Zinkweg 259
3262BH
OUD-BEIJERLAND
tel. 0186-620335

De blaadjes vallen van de bomen. Vierpolders speelde vandaag in de herfst. De gevallen bladeren lagen op het veld. Maar ondanks de vallende bladeren liet Vierpolders zien genoeg kracht te hebben om een wedstrijd te winnen.

Het eerste kwartier was sterk en misschien wel heel belangrijk. Het ging gelijk op totdat de 0-1 van Pascal duidelijk maakte wie hier de bovenliggende partij zou moeten zijn. Tyro op links ging zelf en zorgde binnen het kwartier voor de 0-2. Vierpolders ging met glans de wedstrijd winnen maar het liep anders. Zinkwegse Boys kwam dichtbij op de keeper: 1-2. Hier ging behoorlijk wat mis. Toch volgde weer een moment van klasse. Pascal besloot de bal voor te geven op Dani en hij zette de score op een belangrijke 1-3. Wéér kon de tegenstander dichtbij de goal komen: 2-3 maar wéér volgde daarop een moment van klasse. Jamie gaf voor op Dani maar schoot uiteindelijk zelf prachtig binnen: 2-4. Even later gaf Anouk de bal op maat voor op Armani. Hij kopte de 2-5 binnen. De beschouwing van de coach en de grensrechter? Flitsmomenten in een wedstrijd die steeds kantelt. Misschien de beste samenvatting.

De tweede helft. Niet veel anders. Anouk geeft de bal voor op Louis maar de bal gaat voorbij en via de paal langs de goal. Daniël moet vaker aan het werk. Alle slordigheid en ingrepen resulteren in een penalty: 3-5. Even later scoort Jaïr de 3-6 maar de scheidsrechter schept verwarring door laat af te fluiten. Uiteindelijk telt het punt. Maar snel volgt de 4-6. Wéér dicht op de goal. Roeland haalt vervolgens de bal van de lijn en voorkomt daarmee een hoopgevende 5-6 voor de tegenstander. In de eindfase beslist Jamie de wedstrijd met een overtuigend schot van afstand: 4-7. Eindestand.

Zinkwegse Boys kon deze wedstrijd niet winnen maar was Vierpolders dan de winnaar? Met mooie momenten, individuele kwaliteit en inzet wèl maar in de volgende wedstrijden is meer stabiliteit nodig. Ik weet zeker dat de trainingen op deze wedstrijd zullen aansluiten. Succes in de voorbereiding!