"Erger nog (de prullenbak)" Vierpolders JO19.1 - DRL JO19.1 (uitslag: 7-4)

DRL JO19-1

4e klasse Zwaluwen Jeugd Beker (1e fase) 14

24 september 2022 11:30

A.B. den Bakker

Sportpark Coosenhoek
Coosenhoekstraat 26 A
3237AE
VIERPOLDERS
tel. 0181-414644

Erger nog dan een slechte wedstrijd is een slechte wedstrijd die gewoonte is geworden. Was vandaag dan een gewoonte? Na vier wedstrijden zijn er drie waardeloos geëindigd. Gewoonte? Vandaag dacht ik in het begin van niet maar uiteindelijk kon ook deze wedstrijd naar de prullenbak. Kun je hier nog iets zinnigs over schrijven?

Vierpolders begon overtuigend. Daniël kopte naast maar binnen twee minuten kopte Lennart gericht binnen. 1-0. Dit verdient woorden. Een onverwacht mooi moment. Het is goed om te zien dat verschillende spelers verschil kunnen maken.. Er zouden nog meer momenten volgen. Vierpolders kon druk zetten en controleren. Een kwartier na aanvang werkte Daniël de 2-0 binnen via een strafschop. DRL kon voetballend weinig bieden. Pratend des te meer. Scheidsrechter en grensrechter werden continu beschuldigd. Evenzo makkelijk werd de confrontatie gezocht.
Gelukkig volgde er weer een mooi moment voor Vierpolders. Samsom en Louis werkten zich voor de goal. Louis rondde het af: 3-0. Even later zag Jair zijn kans. Laag over de grond: 4-0. Vierpolders ging in de fout. Doelman Luuk wilde het voetballend oplossen maar dit resulteerde in de 4-1. Ruststand.

Vijf minuten in de tweede helft schoot Pascal van afstand: 5-1. Maar de onrust groeide. Vierpolders raakte in de war. Ballen werden niet goed gespeeld. DRL maakte de 5-2 met een schot in de verre hoek. Even later volgde een eigen doelpunt via Xander: 5-3. DRL wilde snel door – begrijpelijk. Bij het halen van de bal ontstond een rel. Vierpolders was de opmerkingen méér dan zat. Het werd meer dan duwen en trekken. Triest. De wedstrijd zèlf was hiermee wederom verliezer geworden.

DRL speelde de bal steeds vaker in de diepte. Vierpolders moest regelmatig terugrennen om te herstellen. Een bekende fout waarmee je de tegenstander helpt. Toch wisten spelers het vertrouwen terug te vinden. Vooral omdat het voetballend bij de tegenstander niet goed liep. Het was nauwelijks meer dan de bal veroveren. Vierpolders had simpelweg veel meer kwaliteit. Tien minuten voor tijd was er een indirecte vrije trap op de achterlijn. Vierpolders speelde dit zeer kundig uit en Pascal tikte de 6-3 binnen. Drie minuten later volgde eenzelfde situatie. Daniël kopte de 7-3 binnen. DRL kreeg nog een strafschop: 7-4. Einde wedstrijd.

De wedstrijd eindigde niet goed. Ik wil hier niet over schrijven en al helemaal geen foto’s over publiceren. Met een triest gevoel liep ik het veld af. Vooral omdat ik ook nu weer een verslag moest schrijven over een wedstrijd die feitelijk de prullenbak in kon.