"niveau" Rozenburg JO19.1 - Vierpolders JO19.1 (uitslag: 1-2)

Rozenburg JO19-1

4e klasse Zwaluwen Jeugd Beker (1e fase) 14

14 september 2022 20:00

R. van Schenkhof

Sportpark West
Vinkseweg 31
3181HT
ROZENBURG ZH
tel. 0181-213785

Op het laatste moment was door Rozenburg een scheidsrechter geregeld met weinig ervaring.  In plaats van af te stemmen op de gegeven situatie werd er dankbaar misbruik van gemaakt en ontstond een beladen wedstrijd. De thuistribune kwam niet voor een voetbalwedstrijd. Een avond met een bedenkelijk niveau.

Voetbal dan maar. Roeland in de goal. Vierpolders wilde solide te spelen. Achterin werd geprobeerd de keeper uit de wind te houden. Rozenburg leverde strijd. Forse onderscheppingen op de bal en soms ook niet de bal. Er werd niet consequent gefloten en dit zorgde voor een groeiende onvrede. Vierpolders verdedigde goed en kon opbouwen. Snelle aanvallers konden gelanceerd worden. Na een half uur knikte Samsom een corner op maat binnen. Een ingestudeerde standaardsituatie: 0-1. Vierpolders kreeg geel. Een opstootje volgde. Even later volgde geel voor Rozenburg. Armani en Samsom werkten zich in de korte hoek maar konden niet scoren. Rozenburg ramde vlak voor rust op de lat.

Tweede helft. Rozenburg zette aan maar Vierpolders was kansrijk. Na zeven minuten kwam Rozenburg echter goed in positie. Roeland twijfelde een fractie: 1-1. De tegenstander ging op dezelfde wijze verder. Het werd duidelijk dat dit vooral kleerscheuren op zou leveren. Een forse ingreep op Xander leverde weer een kaart op. Vierpolders hield goed stand maar werd uiteindelijk meegelokt in het spel van Rozenburg – met alle gevolgen. Niet goed maar wel begrijpelijk. Roeland tikte over de lat. Roeland dook de hoek in. Het bleef 1-1.

Een rommelige wedstrijd maar ook vanavond ging Vierpolders winnen.  Samen èn op inzet. Samson vocht zich wéér langs de lijn vrij. Op snelheid. Naar de goal. De actie had de kracht van een explosie: 1-2. Er klonk maar één naam over het veld: Samsom. Wissels strompelden het veld in om te delen in de vreugde. De thuistribune was stil.
Wat er restte. Rozenburg probeerde Vierpolders bij de keel te grijpen. Letterlijk. Er volgde wéér een onderbreking. De scheidsrechter besloot vijf minuten voor tijd af te fluiten. Een juiste beslissing.

Onder de streep speelde Vierpolders goed. Maar iedereen zal inmiddels wel verlangen naar een wedstrijd waarin gewoon gevoetbald wordt.