Vierpolders – HBSS 1 - 0 (1 - 0)

17 oktober 2021 20:15

Zaterdag 16 oktober speelde Vierpolders de vierde ronde van de competitie op
de Coosenhoek tegen HBSS uit Schiedam, een ploeg die als een van de titelkandidaten wordt gezien. Bij Vierpolders werd daarom toch een beetje met angst en vrezen naar deze wedstrijd toegeleefd. Door blessures van onder andere Jesper Lakerveld, Bart Rollof en Joris van Driel, alsmede een schorsing van Brian Smits miste trainer Hans de Heer deze speeldag maar liefst acht spelers.

Na de goede seizoensstart uit bij GHVV’13 volgden er voor Vierpolders twee nederlagen met in totaal acht tegendoelpunten. Onder prima voetbalomstandigheden begon de wedstrijd direct in een behoorlijk tempo waarbij beide ploegen enkele mogelijkheden kregen. Vierpolders, dat scherp aan de wedstrijd begon, kwam na tien minuten al op een 1 - 0 voorsprong. Een goed opgezette aanval waarbij Floris van den Heuvel de bal fraai binnen schoot. Na dit openingsdoelpunt ging de thuisploeg op zoek naar de tweede treffer, maar was het ook opletten voor de snelle counters van de Schiedammers die vooral hun spits Dick Tijdeman opzochten. Tijdeman had echter de pech dat hij zaterag tegenover Thierry  de Jong kwam te staan die hem goed en kort dekte. De Schiedammer spits kon slechts een enkele keer gevaarlijk kon worden. Onder aanvoering van de in de eerste helft uitblinkende Martijn Rollof bleef Vierpolders een overwicht houden maar bleef de stand ook 1 – 0 tot aan de rust.

Na rust kwam Tom Thijssen direct het veld in voor de geblesseerde Eder Lopes. HBSS ging op zoek naar de gelijkmaker. Binnen vijf minuten kregen de bezoekers drie flinke  mogelijkheden maar doelman Rick Otte van Vierpolders hield zijn doel schoon. Door de druk die HBSS zette kreeg Vierpolders ook meer ruimte om te counteren maar lukte het maar niet om een bevrijdend tweede doelpunt binnen te werken. In een vooral spannende slotfase bleef een geconcentreerd en hard werkend Vierpolders overeind en daarmee was de verdiende 1 - 0 overwining een feit.

De vandaag goed leidende scheidrechter van Vugt reikte nog geel uit aan Lopes, van den Heuvel en M. Rollof alsmede ook aan een tweetal spelers van HBSS. Wat opviel  was de strijdlust van de thuisploeg en de zichtbare wil om te winnen. Als dit komende zaterdag uit bij DVO’32 in Vlaardingen ook opgebracht kan worden dan moet het lukken om de punten mee te nemen naar Vierpolders.

Pupil van de week was Amber Mol en ook zij heeft genoten van deze middag.
De wedstrijdbal was ditmaal geschonken door Marco v/d Bos.

Opstelling: Rick Otte, Max Lodder/84e Tigo Dijkstra, Ruud Hakbijl,  Thierry de Jong, Maikel Straatman, Edinho Fortes Varela, Martijn Rollof, Vincent Bieling/78e Ivar de Bruin, Paul Santra, Floris van den Heuvel en Eder Lopes/46e Tom Thijssen.